2021年2月12日星期五

你還可以玩跳飛機嗎?

今日大年初一,首先祝大家身體健康、萬事如意。今年嘅目標就係為健康而戰,希望可以克服之前嘅舊患。

Chris 嘅 workout 點解對我 impact 咁大,令我要的起心肝認真鍛練?

雖然人老咗,行動唔方便好似一定要接受,但正所為人老心不老,香港人很喜歡去旅行,自己也是。因此總是想如果現在行動開始唔靈活,十多年之後怎樣辦,如果行動不方便又怎去過退休生活。而家啲人好長命,touch wood 如果我都係,咁副偈點樣捱落去。大家有冇去過老人院?有見過那些行動不方便嘅老人家嗎?人是要生活得有尊嚴的,所以唔想係老人院到 "安享晚年"。雖然香港係全世界最長壽嘅地方之一,但某程度係因為香港嘅免費公營醫療,但吊住條命嘅老年生活,有意義嗎?


之前健身,基本上沒有什麼動作是做不到,練完心口梗係脹卜卜,以為自己強壯咗,點知一練 Chris 嘅 workout,原來連跳飛機也玩不了😳。唔係個 workout 要練跳飛機,而係有一天練習 workout 入面的 Leg Day 要做以下動作 Broad Jump Across。


以為好簡單嘅動作,點知自己好似個大冬瓜咁墮機之後碌咗出去,跳起沒有問題,但落地就會失平衡仆街或者變成滾地葫蘆。記得小時候住公屋,出面冷巷就係我哋嘅遊樂場,這種原地跳嚟跳去係每日指定動作。至於樓下公園、學校操場嘅跳飛機就係一大班細佬最愛嘅玩意。但原來不知不覺間,已經做唔到了。

好多運動跟健身都是單一動作,熟習咗就不難做到。但 Chris 嘅 workout 好全面咁鍛練身體唔同的肌肉、耐力、平衡力、爆炸力,而好多時一個動作會要求全身的力量及協調性,這種 polymeric exercise 健身時就好少加入訓練。

這個原地雙腳跳,不只要求雙腿肌力,還有爆發力、核心力量及平衡力,如果只係做 Leg Press 是不足夠的。當然輕輕跳跟全力跳是兩會事,但後生不用練習就做得到的動作,現在做唔到即表示身體有些地方已經退化了。

另一個令我覺得非常沮喪嘅動作就係這個 Handstand Kick Ups Against The Wall


究竟幾十歲人還可以玩倒立嗎?可能有人會覺得我好傻,但係當我踢極都踢唔起對腳,手及膊頭又唔夠力,整個人差點仆落嚟,我真係覺得冇理由細個好容易做到嘅動作,也不是 free handstand 只是 against wall 也做不到?但重點不是做不做得到這個動作,重點是從中顯示身體平衡力、手、膊頭力量不足夠,也可能根本是身體太重了。

通常人遇到挫折,一係選擇接受,一係想辦法克服。

無論我嘅鍛練是為了什麼原因,是幾無謂,總之今年就決定開始了鍛練,但最後做不做得到、有沒有成果、可以維持幾耐就不知道了。

有興趣也可以試一下還可不可以玩跳飛機,可能你會重新認識自己身體的能力。如果你可以做到,恭喜你,但要記住如果現在不開始鍛煉,到做唔到的時間就會好似我咁想再做到就會困難很多了。

最後祝牛年大家有個好的開始。

更多相門關文章在 極限無忌 https://healthnotaboo.blogspot.com

如果覺得文章有用或值得支持,就請 like (like 的方法) 多啲啦!謝謝各位!

3 則留言:

  1. 以前做到,而家做唔到的動作如跳飛機和手倒立,是否選擇循序漸進鍛練相關肌肉較重覆做更佳和更安全。
    我有個親戚她接近登六時已不能蹲低,她郤強行重覆蹲下企圖練到,後來她腳背長了一個約一元大小的腱鞘囊腫,而且有彈弓膝的情況,不能肯定是否因她身重又強行練回踎低動作有關。

    回覆刪除
    回覆
    1. 始終每人情況不一樣,不能蹲低可以是肌肉冇力、可以是肌腱太緊、也可以是膝頭哥變型。

      肌肉無力可能就做 squats,但肌腱太緊就應該做拉筋動作,而就算已經變型,物理治療師在手術前也會建議做適當運動去強化腿部肌肉,令到做完手術之後會更容易康復。

      所以不同情況的對應策略應該是不同,我覺得重點是運動或鍛鍊得適唔適當,好似 squats,如果姿勢不對其實好傷膝頭哥,但姿勢做得好就可以強化膝關節,

      所以好多時做一個運動,一定要注意細節。

      刪除
    2. 非常同意。動作正確,注意細節,勤拉筋腱,量力而為。收到。👍👍👍👍👍

      刪除