2021年1月31日星期日

運動就是健康?

 


 

基本上所有人也知道想身體健康就要做運動,但是不是做得多運動就一定會健康?舉一個例子政府都有宣傳應該要多做一些運動,而廣告中的運動通常也是跑步,近年馬拉松的盛行也令到更多人加入跑步這個運動,但跑步多真的會令你更健康嗎?


首先看看我們希望通過運動有什麼得益,簡單來說運動能夠

1. 增加心肺功能;
2. 增強肌力;
3. 鍛煉身體平衡力;
4. 提升身體柔軟度;
5. 減肥、擁有更美好的身形、從而增加自信;
6. 當然還有對心理的益處,例如運動可以減壓,因為運動時大腦會釋放安多芬,可令人感覺更快樂更有滿足感;
7. 也有通過運動促進社交生活,等等。

以上各種好處應該以增加心肺功能、加速新陳代謝、血液循環,令到身體更健康及減肥是最多人希望達到。

心肺功能關乎人的內臟生理機能,而 2-4 點關乎人的骨骼、肌肉、筋骨等,其餘是心理因素。而人的骨骼、筋骨是比較脆弱,活動得少會退化、但活動得太多又會勞損。雖然大部份運動也能強化心肺功能,但對於外在的骨骼、筋骨就未必是好事。因為大多數運動都會利用單一的關節去重覆同一動作,長期累積下來就會令到關節造成永久性的受損。

例如對於我們這些膝蓋有問題的人,跑步就未必是適合的運動,而長期跑步對膝蓋、腳踭的勞損是不可忽視的。因運動而導致身體受傷,跟希望通過運動而得到健康就變得相違背了。那麼又有什麼運動可以增加心肺功能,而長期又不會令到筋骨勞損,更可以增加肌力、加強身體平衡力及柔軟度?

其實每種運動也有好處或壞處,要適當選擇適合自己,配合不同的運動,身體才可得到最大益處,而又減少受傷機會。

年輕時當然比較喜歡一大班人、戶外、比賽性運動,但多人的比賽性運動,容易受傷的機會不輕,有時更可能做成身體一輩子的傷害。年紀大了就會比較喜歡個人、室內、自己做自己的運動。近幾年健身風氣盛行,也多了去 gym 郁動下,不過去過 gym room 嘅人也知,又有幾多個真係操得 fit,可能更多只是去 hea 時間。

最近因為疫情關係,冇得去 gym,係網上發現了 Calisthenics,中文翻譯成健美操、街頭健身、徒手訓練、極限健身等等。

一見到啲中文譯名,第一個反應唔係嘛幾十歲人仲搞埋啲咁嘅嘢。Well, 本來係嘅,但因為比我發現咗一個人,所以就產生了今次極限之旅嘅想法。而網誌也改成為"極限無忌"去紀錄今次的不可能任務,至於那個人,下篇介紹。
 
更多相門關文章在 極限無忌 https://healthnotaboo.blogspot.com
 
如果覺得文章有用或值得支持,就請 like (like 的方法) 多啲啦!謝謝各位!

6 則留言:

  1. 眼見都有兩個同事初先跑山跑機saap6 saap6聲,跑跑吓就膝頭痛唔能再跑了。我哋要鍛練的是膝蓋對上的四頭肌來穩定支撐。
    好少人知道這原理。讚,無忌兄好嘢。
    呢兩篇都好睇。謝謝用心分享。

    回覆刪除
    回覆
    1. 好多人都高估了自己的能力,也不太了解自己身體,我自己也是所以都係週身傷,但傷害已經做成,而且有些原因是遺傳性,避也避不了。只有積極去找一些辦法,希望可以早日回復或減慢惡化。我十幾年前照x光,醫生已經說我膝頭哥退化,十年後要做換膝手術,但到今天我都仲行得走得,膝頭哥冇彎,只係偶有發作就痛幾日。咁我嘅方法係唔係真係有效?唔知!但反正我會繼續做下去,遲些會分享下。

      刪除
  2. thx for sharing! 現時沒有要減肥的動力,但我每天也會減少一程巴士,選擇步行40分鐘,keep住郁下,直接把運動融入生活中。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實不是要減肥才運動,後生要段練,老咗才 keep 得到,行40分鐘好厲害,我而家就是行得太少,希望疫情快些過去,可以多出去活動。之後分享啲做緊嘅 workout,全部在家裹做,可以參考下。

      刪除
  3. 運動就是為了可以自由自在想吃就吃

    可惜疫情下要載口罩運動, 實在提不勁, 唯有少吃一點

    回覆刪除
    回覆
    1. 講得對,我記得娜姐都係咁講,keep fit 最終目的其實就係想食嘢。

      喺屋企運動咪唔使帶口罩囉,雖然話分享街頭健身,其實唔一定係街頭做,而且係男女老少都可以係屋企做。

      刪除