2022年5月23日星期一

飲茶點解會肚痛?

從小到大都很喜歡飲茶,可能因為小時候父母帶我們上茶樓,有嘢食、有得出街,小朋友當然開心,所以對茶、點心特別喜愛。近年市面開了很多外賣點心舖,尤其是疫情期間,處所關閉,沒有得去茶樓飲茶。都忍唔住要買外賣點心,回家沖一壺靚茶,嘆返一盅兩件。相信飲茶、食點心文化冇咩邊個香港人唔鍾意,而當中普洱茶相信是最受歡迎的茶葉之一。

人慢慢大了,對茶的喜好不斷增加,也有去上了一些茶藝課程,從而對茶更了解,之後才發現原來我們由小到大在酒樓飲到的茶,未必真正是“茶”。而香港人對茶的認識原來非常之貧乏,雖然很多人每日也有飲茶,但講得出茶有多少種,點樣嚟等等,可能冇幾多個可以。

相信有好多人都有類似經驗,去酒樓飲茶,飲飲下就肚痛要去廁所開大。不過奇怪是有時會有時不會,有些人會,有些人不會,無論怎樣慢慢很多人都會將飲茶、肚痛畫成了等號。但我們有沒有想過茶葉裏面有什麼成份會導致身體有肚痛的反應?從小到大收到的資訊都是飲茶有益,為何有益的飲品,身體會有不良反應?

答案當然是酒樓的茶出了有問題,酒樓所用的茶葉通常是散茶,將貨就價,質量當然好不到那裏。但其實收十幾蚊茶錢,係唔係真係買唔到好茶?通常我們以為飲唔壞就算,但其實身體的不適就正正話比我哋知呢啲茶係飲得壞人,只是我們通常忽略了身體比我哋嘅訊號。


種植、生產茶業其實是非常高成本行業,因為要牽涉大量人手,而又沒有什麼機械可替代。其次一棵茶樹出產量其實非常有限,因為採茶只採剛生出來的嫩芽、嫩葉。如果要增加產量,農民當然會加入大量化肥催谷,而又加上大量農藥去避免嫩芽、嫩葉受害蟲破壞(人識食,虫都識得揀嚟食😅)。最後這些生產出來的茶葉,就會殘留了大量化學物質,例如農藥、化肥、重金屬等。人飲咗落肚當然會有不良反應,最通常的反應就是肚痛、拉肚子,因為要把這些有害物質排出體外。

雖然話出街食飯,食咩都可能有問題,但如果我哋去完間餐廳,食完肚痾,可能會立刻 call 食環,告間餐廳。但點解我哋飲完茶肚痾,從來冇聽到有人會去告間酒樓,其實就是我們對茶的不了解。想一想,唔知就算,如果知道,你會唔會每日滴一滴殺蟲水落杯水度然後飲咗佢😖。所以好早我就開始了買茶葉,自己帶茶葉去酒樓的習慣。

買茶葉當然不會去茶舖買散茶,因為一樣是冇保證,可能只是比酒樓個啲好少少。其實有好多大牌子茶葉,質量有檢測,只是平時冇留意。最近廣告也有一款飲茶機非常強調所有 capsules 也通過檢測,不過這些 capsules 另有問題,有機會再分享。

https://www.carousell.com.hk/p/1161536880

中茶牌是國企公司,已經有超過 50 年歷史,遲些好像話會係 A 股上市。像這一款 7581 茶磚是中茶旗下最實惠的茶葉,已經生產超過 40 年,所有茶葉經過檢測確保農藥、重金屬含量低於標準。

為自己健康著想,用這款茶來替代酒樓的茶葉是最佳選擇。如果用大壺沖,投茶量 8g,一磚已經可以沖 30 次,價錢只是幾蚊雞就能守護自己的健康。

當很多人為了健康花幾百、幾千買補品,但就往往忽略了最單簡、最便宜的養生方法。

還有這是一款標誌著普洱熟茶的開始、一款經典標桿產品,如果你未試過,就未必可以說真正飲過正宗的普洱熟茶。


6 則留言:

  1. 我阿爸會自己帶茶葉到酒樓,叫人沖。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我要自己沖,因為沖茶都好緊要,杯茶好唔好飲,沖茶都佔咗五成。所以通常靚茶就要係屋企沖,酒樓就唯有用酒樓大壼沖,都有啲基本技巧可以沖到好好飲。

      刪除
  2. "所以通常靚茶就要係屋企沖"~係呀。
    前嗰排我哋幫襯開外賣嗰間做大大粒蝦餃~皮滑蝦鮮的點心店都可能因疫情而閂咗一輪。好彩而家開返。食完點心再飲返杯靚茶,美事。

    回覆刪除
    回覆
    1. 原來你都好茶,飲開咩茶?我記得你有做斷食,有冇試過老樹普洱熟茶,古文話茶可療飢,即係可以醫肚餓,係真的。我通常做 24 小時斷食就會飲,全日都唔會肚餓,可以參考下。

      刪除
    2. 我鍾意飲可樂同咖啡多啲。係小石人沖茶,佢以前有返內地買,屋企有不同存貨。我只係佢沖乜我飲乜。多數普洱。
      做多幾次斷食之後,唔太有飢餓感。有時有肉念😆。我飽肚先飲茶的,好似對個胃好啲。
      多謝兄分享。

      刪除
    3. 茶係唔會傷胃,咖啡先至會。而且飲茶可以調理身體,即係越飲越健康,但係要飲好同合適嘅茶。反而可樂同咖啡應該冇咁嘅功效,我就係見好多人都唔了解茶,所以未又三分鐘熱度分享吓😅

      刪除