2022年5月26日星期四

普洱茶都有正唔正宗?

好多時我哋揀食物,都會講正唔正宗,係邊度嚟,咩嘢牌子?龍蝦要澳洲嚟;提子要食香印;食菜要本地有機農場;紅酒要法國波爾多;豬肉要食西班牙黑毛豬;牛扒要日本和牛;橙要新奇士,等等。

但好奇怪,當我哋飲茶,我哋完全唔會問啲茶係邊到嚟,係咩牌子,新茶定舊茶,通常我哋只會知道係普洱、鐵觀音、水仙、壽眉等,其他一概不知就飲咗落肚。呢樣嘢真係好唔符合香港人嘅性格,咩嘢都要挑剔下🤨,唔係正宗就唔食。

今次唔同楊州冇炒飯、海南島冇海南雞,係古代普洱茶真是由中國雲南省一個叫普洱市的地方出產。嚴格來說也不是出產,因為普洱市冇茶園,但附近所有種植茶葉的地方,都會將茶葉運到普洱市買賣,然後再運到其他地方。所以古時候由普洱市運出的茶葉就叫普洱茶。
 
 
但係我哋而家飲緊嘅深啡紅色普洱茶,古時候係冇嘅,呢種茶都係近呢五十年才係香港、廣東、東南亞開始流行,係唔係估唔到呢🤔?到現在為了分別兩種茶就變成普洱生茶及普洱熟茶,不過香港人少飲普洱生茶(因為酒樓冇得叫🙄),所以好多香港人以為普洱茶就只是好深色黑蚊蚊哪一種。

或者有人會反拗,唔係喎我老豆、亞媽好細個已經飲熟普洱,冇理由以前係冇嘅?

咁就要講下古仔,話説以前嘅普洱茶就係現在所叫嘅普洱生茶,係冇普洱熟茶呢樣嘢,茶葉沖出來的茶湯是淡黃色或偏紅的琥珀色。不過以前啲茶葉做出來都要運去其他好遠地方,例如蒙古,當時運輸只有走路要花好長時間。當中日晒兩淋,茶葉放係馬背上濕完又乾、乾完又濕.....。
 
 

去到蒙古,其實都知啲茶葉變咗質,當地人沖茶,啲茶湯居然變咗黑蚊蚊深啡色,跟出發的時候唔同。但蒙古人將啲茶加羊奶變成酥油茶,飲咗之後發覺啲茶可以幫佢哋腸胃蠕動,有得去大💩(蒙古人飲食冇乜植物性纖維吸收,肚仔時時都谷住谷住去唔到廁所),因此就好喜歡呢種茶。

所以好耐以前所謂嘅普洱熟茶,其實係由生茶放係到好耐慢慢變成,又或者係個別茶商、廠家有些獨門秘技將生茶快速熟成,因此以前飲到嘅普洱熟茶同而家係有分別。

直到大約 1973-1974 年,國營昆明茶廠成功研發了“普洱熟茶渥堆技術”,即是普洱茶可以經過大約 45 天發酵過程就變成普洱熟茶,從此普洱熟茶才開始大量生產。
 

唔講唔知,原來當年嘅渥堆技術一直都係國家秘密,冇對外公開過,所以只有幾間國營茶廠以及相關技術人員才知道核心技術。因此如果你飲緊嘅普洱茶唔係呢幾間茶廠生產,基本上都唔可以叫做正宗普洱熟茶。而當時用呢種新技術生產出嚟嘅茶葉供應香港市場的產品,就係中茶 7581 茶磚。兒時上茶樓的味道,你還記得嗎😋?
 
 

沒有留言:

發佈留言