2022年8月14日星期日

中國人不打中國人

這星期最大的話題都係台海問題,當中國的反制措施逐步公佈,我們不禁又一次佩服中國領導人的智慧。在閱覽資訊的時候,以下的一條 YouTube 彈了出來。


睇完之後不禁問,現在啲人究竟知道不知道自己講什麼,何解低智到那麼嚴重?YouTube 片的內容是台灣記者做街頭訪問,對像是一些台灣本土年輕人。首先記者問:「 CHINA 是什麼的英文?亅噢!咁都要問?...原來好多台灣年青人英文程度都止於頭幾個英文字母,問題來了,台灣人不是說要找西方國家保護的嗎?連人家的語言也不懂,點求人🙄。雖然全部被訪者都答得到 CHINA 是中國,但問到佢哋自己是否中國人,居然差不多全部都答「唔係」。可笑的是記者隨之拿出一張台灣護照 copy,上面正是寫著 「CHINA」。記者再問佢哋既然唔係「中國人」,點解護照上面寫著是「中國」?差不多全部的反應只是O咀,唔識點答。如果相同街訪在香港街頭做? ...結果可能會好少少,但都唔知會好幾多😖?

記得以前像他們這個年紀,對政治零興趣,最記得開飯時,老豆新聞送飯,我哋只覺得好悶希望快快報導完,就可以睇電視劇同歡樂今宵。實在新聞的內容對我們那個年紀沒有什麼作為,尤其是國際新聞,都唔知關我乜事😛。當時一般的年青人,比較關心的是朋友、感情、學業、潮流...等。為何現在社會上至大學校長,下至小學生也要關心政治,參與政治?政治可以當飯吃麼?其實我哋呢啲普通人,政治對生活有什麼幫助?期望政治可以幫助改善生活,只係奢望不勞而獲的藉口,跟奢望中六合彩冇咩分別!


另一條彈出的 YouTube 是 CNN 訪問 Roger Waters。估唔到一個我以為會做資料蒐集的記者就好似乜都唔知,一個我以為乜都唔知嘅 Rock 友就出口成文,仲叫個記者返去續多啲書。不過以個記者偏頗的表演,就算佢再讀幾多書,也只是讀到自己想睇的資料。

記得自己在求學時期,雖然香港是填鴨式教育,但自己就培養了看書的習慣,當然不排除藉口去圖書館嘅實際動機其實想識女仔😅。總之中學時代有什麼問題已經識得在書卷中找答案,從中也學懂分析問題。反之,一直以為歐美教育著重分析,但觀其網上言論,真係不見得現在有幾多西人,能對問題有分析或理解能力。

點解近年啲人變成咁?其實是我這幾年一直解不通的迷思,原因是包括家人、朋友因為政治事件的轉變,導致關係疏離。好想找方法去緩和,但縱然自己不提,不表示對方就不提,所以格局好難打破。相信有好多人也有類同的遭遇,不知道怎樣面對。好似一些 black and white 的事實,到了某些人眼中,都可以變成你死我活的爭論。

以上 YouTube 關於係唔係中國人,咁都要拗?我哋唔係中國人,唔通係西人🤭?除了現在是中華人民共和國的居民叫做中國人,如果你袓先、父母係中國人,那麼無論你去到邊你都係中國人,因為你生出嚟就已經係,係冇得選擇,除非你唔認你阿媽、老豆。去到其他地方入籍只可以叫做當地居民,但你嘅膚色始終係黃色,冇得改變,其他人都會認為你係乜乜華人,而唔會變咗做西人。

這幾年經歷無數係要黑講到白的對話,真是有啲心力交瘁。最近一個例子,朋友幫我買了些茶餅,交收當日他約了親戚飲茶,到了酒樓,他攞啲茶餅給親戚睇下有冇興趣?怎知有幾個親戚一睇就馬上講我唔飲「大陸茶」。(吓!茶唔係大陸出,咁係邊到出🤔?)咁跟住朋友講咁你又飲酒樓啲茶?他親戚居然話酒樓啲茶係香港嘅唔同嘅,(吓!香港有種茶🤔?)問佢有咩唔同,佢就話:「呢啲包裝係大陸嚟,大陸啲嘢全部都有問題,食壞人的,你信大陸牌子是真的,有無攪錯!總之就唔會買、唔會飲、大陸冇好嘢..........」(下刪三百字)。朋友講返比我聽,我當堂打了個突,但真人真事,而且唔止一個咁講🙄。

係呢個資訊氾濫的社會,懂得溯本清源是對資訊的必要態度。而發放資訊的人或組織更應該了解,基本上匿名的資訊可靠程度非常低。對於茶來說,有牌子的茶比起茶樓冇牌子的茶,可信程度當然高很多,遇到我那位朋友嘅親戚那種思維的人,都係慳番啖氣好啲。

對於普洱熟茶的溯本清源,鄒炳良先生應該是最重要的人物。他是前勐海茶廠廠長、總工程師,就是他在1973年成功引入“人工渥堆發酵普洱茶”技術,普洱熟茶才開始大量生産,普羅大眾才可以以低廉價錢飲用得到普洱熟茶。他也是大益品牌創始人之一,在1999年與盧國齡等共同創辦『海灣茶業』,現任海灣茶業董事長。所以要飲普洱熟茶,選擇茶樓那些不知名的茶葉還是老同志,相信正常人也會懂得怎樣擇選,不過呢個世界唔正常嘅人好像越來越多😞。
 

https://www.carousell.com.hk/p/1177697382

8 則留言:

  1. //以上 YouTube 關於係唔係中國人,咁都要拗?我哋唔係中國人,唔通係西人🤭?除了現在是中華人民共和國的居民叫做中國人,如果你袓先、父母係中國人,那麼無論你去到邊你都係中國人//

    我屋企都出現過泥個爭拗
    簡單就係搞狹義定義, 乎合如何如何先係"中國人", 乎合如何如何就唔係"中國人"O勒

    唉, 呃到自己有鬼用咩?!
    最緊要係外人點睇
    外國人一眼望到黑頭髮, 黃皮膚, 同東亞五官特徵, 就認定到係唔係中國人- 日本人韓國人都未必可以成為一獨立分類, 香港台灣?? 系邊度架??

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實邊有狹義、廣義,我屋企人就冇拗係唔係中國人,朋友就有。我同佢哋一起讀書好多年,以為應該學嘅嘢差不多,但原來價值觀是出來社會做嘢先建立。我做嘢見得西人多,所以一早就知佢哋唔係好嘢。通常果啲冇咩接觸西人嘅人,才會有幻想。
      西人基本只識分中國人同亞洲人,亞洲人黑啲,中國人白啲。正如我哋只識分白人、或偏黑啲嘅南歐、中東人一樣。

      刪除
    2. 唔好話歐洲咁遠
      就我地既鄰居東南亞, 唔少香港人已經成日去旅行啦, 又有幾多人分得清: 泰國人, 印尼人, 菲律賓人, 柬埔寨人
      最多最多, 係越南人馬來西亞多少少華人血統, 分到DD唔同

      香港台灣同中國同文同種, 一大堆係中原本土系唔同時期移居過去(賽德克. 巴萊, 19世紀末都係住深山野林, 就台灣原居民O勒), 即係剛果共和國VS剛果民主共和國咋, 邊有得分

      刪除
    3. 印尼同菲律賓人我分得到🙋🏻‍♂️,係中環好容易分到😅

      刪除
  2. //點解近年啲人變成咁?其實是我這幾年一直解不通的迷思//

    我自己諗出泥既答案係: 邪教入侵
    邪教用佐更世俗既包裝, 借助網絡不斷暗地傳教

    --Dogdogchi

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁西人歷史一直都係用宗教去治理國家,控制啲人民。不過近年冇人信神,就唯有作啲圖騰,例如聞煮豉油

      刪除
  3. 中國人不打中國人!
    打下去,只會生靈塗炭!
    經濟下滑!

    回覆刪除